Obvestila 2019/2020


Priporočila glede telesne dejavnosti v času širjenja okužbe COVID-19

objavljeno: 18. mar. 2020 23:40 avtor: Mitja Utroša   [ posodobljeno 18. mar. 2020 23:44 ]

Priporočila so pripravili strokovnjaki s Fakultete za šport in NIJZ.

Biti fit in ustrezno telesno dejaven pomembno zmanjšuje tveganje za virusno okužbo in zmanjšuje tesnobo, ki jo lahko povzroči (samo)izolacija zaradi preprečitve širjenja virusa. Poleg tega telesna dejavnost zmanjšuje tudi vrsto drugih bolj dolgoročnih zdravstvenih tveganj, zato je za ohranjanje telesnega in duševnega zdravja ključno, da so tako otroci kot odrasli tudi v tem času telesno dejavni skladno s splošnimi priporočili za telesno dejavnost.

Otroci naj bodo vsak dan najmanj 60 minut tako telesno dejavni, da se globoko zadihajo in spotijo, poleg tega pa morajo dvakrat tedensko izvajati vaje za razvoj moči. Odrasli naj bodo zmerno telesno dejavni vsaj 150 minut na teden. Več in bolj intenzivna telesna dejavnost prinaša večje zdravstvene koristi. S pomočjo fitnes zapestnice, pametne ure in nekaterih aplikacij na telefonu je mogoče preveriti količino in intenzivnost telesne dejavnosti. Z 10.000 koraki dnevno je posameznik na dobri poti, da doseže priporočila za zadostno telesno dejavnost. Vsekakor pa je glede na okoliščine kakršnakoli telesna dejavnost boljša od nedejavnosti. Vsak korak je boljši od minute sedenja ali ležanja, zato tudi doma naredimo toliko korakov v hiši ali stanovanju, kot trenutno zmoremo; če imamo v hiši stopnice, jih uporabimo. V trenutni situaciji moramo iz najslabšega izvleči najboljše, glede na to, da bomo starši in otroci zdaj skupaj preživeli več časa, pa je to priložnost, da spremenimo stare vedenjske vzorce. Starši tako lahko izvajajo vadbo skupaj z otroki, pri dejavnostih v naravi pa lahko skupaj z otroki raziskujejo bližnjo naravno okolico doma.

SLOfit ekipa je pripravila tudi video: Z gibanjem nad Korono - SLOfit gibalni izziv #1

 

Pri telesni dejavnosti v času širjenja virusa pa je nujno upoštevanje naslednjih priporočil za preprečevanje njegovega širjenja:

  • Pri vseh telesnih dejavnostih upoštevajte splošna priporočila zdravnikov in zdravniških združenj ter vsa opozorila s strani države in lokalne skupnosti, npr. higieno rok in kašlja, medosebno razdaljo, izogibanje stikov z ljudmi, ki kašljajo in kihajo. Vedno upoštevajte zadnja veljavna priporočila - npr. ko/če bo na nekem področju ali v celi državi odrejena izolacija (karantena), lahko izvajate vadbo le doma in greste peš, s kolesom ali skirojem le po nujnih opravkih.
  • Če ste lažje nenalezljivo bolni, se izogibajte vsem napornejšim vadbam. Kronično bolni poleg tega upoštevajte priporočila osebnega zdravnika. Če imate pogosto alergije, vadbo izvajajte zgolj doma.
  • Pri sumu na nalezljivo bolezen glede na trenutno zdravstveno stanje poskušajte ohraniti telesno dejavnost znotraj lastnega doma, torej sami.
  • Če zbolite za COVID-19, ne telovadite, dokler ne ozdravite.
  • Prepovedano je druženje in igranje skupinskih športov z ljudmi izven vašega gospodinjstva. Četudi je med igralci razdalja velika, je lahko prenašalec virusa žoga. Zato je najbolje, da se s temi športi ukvarjate samo v krogu članov gospodinjstva.
  • Plezala, tobogani in druga igrala (zlasti kovinska in plastična) na otroških igriščih ter naprave za fitnes na prostem lahko predstavljajo površino za prenos virusa, zato jih ne uporabljajte
  • Starši, preprečite stike vaših otrok z drugimi otroki. Še posebej mladostnikom, ki si zelo želijo stikov z vrstniki, razložite nevarnost širjenja virusa zaradi druženja pri športu.
  • Telesno dejavnost izvajajte sami ali skupaj s člani vašega gospodinjstvanajbolje v naravi.  Staršem priporočamo, da čas izolacije izkoristijo za družinsko športno dejavnost na prostem. Pojdite na izlet v gozd ali na najbližji hrib, iščite skriti zaklad, poskušajte se orientirati s pomočjo kompasa ali preprostih naravnih znakov,  kolesarite ali se podajte na izlet s skiroji, rolkami ali rolarji.
  • Telesno dejavnost na odprtih površinah v soseski (parki, sprehajališča) izvajajte tako, da je razdalja do drugih ljudi najmanj 5 metrov. Izogibajte se skupinskih dejavnosti in zadrževanju pri drugih ljudeh. Priporoča se vadba od domačih vrat do domačih vrat brez stikov z drugimi. Če imate svoje dvorišče, najdite na njem možnosti za različne gibalne igre otrok in vadbo odraslih.
  • Organizirajte si redno vadbo doma. Prekinite svoj in otrokov oz. mladostnikov sedeči čas z gibalnimi odmori in gibalno vadbo na malem prostoru, pri čemer lahko kot pripomočke za vadbo uporabite priročne stvari (npr. vrv) in pohištvo, npr. za izvedbo nalog za mišično moč s pomočjo stola in mize. Pred in po vadbi dobro prezračite prostor. Umijte si tudi roke, če ste vadili v skupini s kom, ki se je dotikal istih površin. Če imate balkon ali teraso, lahko vadbo izvedete tudi na balkonu.  
  • S prijatelji si prek socialnih omrežij izmenjajte podatke o svoji dnevni vadbi (številu korakov, intenzivnosti, vsebini) in zanimivih vadbenih vsebinah, ki jih najdete na spletu. Pri vadbi skušajte biti čim bolj inovativni.
  • Če živite skupaj s slabše mobilnimi, jim pomagajte, da se gibljejo po stanovanju in vsaj trikrat dnevno naredijo nekaj razgibalnih vaj in vaj za mišično moč; če je mogoče ob odprtem oknu ali na balkonu oziroma terasi.
  • Izogibajte se tistih športov, pri katerih je večje tveganje za nastanek poškodb, da ne bi še dodatno obremenili zdravstveni sistem.
  • Izogibajte se dolgotrajni naporni vadbi, saj ta v nasprotju z zmerno intenzivno vadbo kratkotrajno celo zmanjša odpornost na virusne in druge okužbe.
     

Viri:

  1. Martin SA, Pence BD, Woods JA. Exercise and respiratory tract viral infections. Exerc Sport Sci Rev. 2009;37(4):157.
  2. Romeo J, Wärnberg J, Pozo T, Marcos A. Physical activity, immunity and infection. Proc Nutr Soc. 2010;69(3):390-399.
  3. Anderson EH, Shivakumar G. Effects of exercise and physical activity on anxiety. Front psychiatry. 2013;4:27.
  4. Rebar AL, Stanton R, Geard D, Short C, Duncan MJ, Vandelanotte C. A meta-meta-analysis of the effect of physical activity on depression and anxiety in non-clinical adult populations. Health Psychol Rev. 2015;9(3):366-378.
  5. Bratina N, Hadžić V, Battelino T, et al. Slovenske smernice za telesno udejstvovanje otrok in mladostnikov v starostni skupini od 2 do 18 let. Zdr Vestn. 2011;12(80):885-896.
  6.  WHO. Recommended levels of physical activity for adults aged 18–64 years. Phys Act Adults. 2012.

Kako otroku predstaviti nov virus in se pogovoriti o ukrepih, povezanih z njim?

objavljeno: 18. mar. 2020 23:32 avtor: Mitja Utroša   [ posodobljeno 18. mar. 2020 23:33 ]

Center Motus je pripravil kratko knjižico in videoposnetek s katerima lahko starši izbruh bolezni razložijo otrokom, da bodo ti slišano razumeli in skladno s svojimi zmožnostmi upoštevali navodila odraslih.

Povezava do celotnega članka Kako otroku predstaviti nov virus in se pogovoriti o ukrepih, povezanih z njim?

 
Video:

Povezava do e-knjige: Zgodba o Koronavirusu

Povzeli so tudi nekaj ključnih nasvetov, ki jih upoštevajte pri pogovoru z otroki:

Ne bojte se pogovorov o koronavirusu.

Večina otrok je že slišala za virus ali videla ljudi, ki nosijo obrazne maske, zato se starši pogovoru o tem ne bi smeli izogibati. Pogosto ravno izogibanje pogovoru pripelje do večjih čustvenih stisk. Cilj vašega pogovora naj bo informiranje o dejstvih na način, ki bo otroku razumljiv.

Upoštevajte otrokovo razvojno stopnjo.

Pazite na količino informacij, ki jo podate otroku, prav tako bodite pozorni na to, koliko podatkov navedete. Predvsem poizkusite odgovoriti na otrokova vprašanja. Potrudite se odgovarjati pošteno in jasno. Če ne znate odgovoriti na vsa vprašanja, ni s tem nič narobe – važno je, da ste otroku na voljo.

Poudarjajte vidik varnosti.

Pomemben dejavnik preprečevanja stiske pri otrocih je občutek varnosti. Če so otroci v bližini zaupanja vrednih odraslih, ki v njih vzbujajo občutek varnosti, bodo lažje prešli to stresno obdobje in bolj dosledno upoštevali preventivne ukrepe za preprečevanje okužbe. NIJZ priporoča temeljito umivanje rok kot eno izmed glavnih preventivnih ukrepov. Otroke poučite, da si varnost lahko zagotavljajo tudi sami, tako da skrbijo zase in si redno umivajo roke.

Bodite pozorni na svoj strah.

Če opazite, da vas skrbi in ste vznemirjeni, si vzemite nekaj časa, da se umirite, preden se poskusite pogovoriti ali odgovoriti na otrokova vprašanja.

Bodite pomirjujoči.

Med govorom uporabljajte pomirjujoč ton glasu, ki otrokom sporoča, da so z vami varni. Pri tem si lahko pomagate tudi z lutkami, zgodbami in igračami, s katerimi se otrok rad igra.


Odjava šolske prehrane - spletni obrazec

objavljeno: 10. mar. 2020 00:51 avtor: Mitja Utroša

Spoštovani starši!
Obroke šolske prehrane lahko odjavljate tudi preko spletnega obrazca: Odjava šolske prehrane - spletni obrazec, povezavo do obrazca najdete na spletni strani Za starše.

Plavalni tečaj v 1. r

objavljeno: 8. mar. 2020 13:55 avtor: NIka Poljanšek   [ posodobljeno 8. mar. 2020 14:12 ]

V ponedeljek, 2. 3., in v torek, 3. 3. 2020, so imeli prvošolčki nekoliko drugačna dneva kot ostali učenci. Obakrat so se namreč odpravili v Bioterme Mala Nedelja, kjer so se udeležili 10-urnega plavalnega tečaja. Prav vsi so opravili vse naloge, ki so potrebne za bronastega konjička, večina že za srebrnega, nekaj pa tudi že za zlatega morskega konjička. Z učenci smo prvi dan ponovili pravila obnašanja na kopališču, ponovili smo pomen piktogramov ob bazenu, navajali smo se na delo v bazenu v skupini, predvsem pa preko igre izvajali vaje prilagajanja na vodo. Ker so učenci že zelo dobro prilagojeni na vodo in so tudi pridno delali, smo drugi dan lahko že pričeli z osnovno tehniko plavanja - prsno, kjer so nekateri učenci že tudi tu neverjetno hitro osvajali znanje.

Predvsem je pri otrokih opaziti veliko opravljeno delo v vrtcu, saj so se že tam udeležili tečaja plavanja, kjer so že premagali prve strahove in vaje prilagajanja. Tako bomo lahko mi v drugem razredu že napredovali z učenjem osnovnih tehnik plavanja. 

Z ZNANJEM DO BOLJŠEGA ZDRAVJA

objavljeno: 1. mar. 2020 23:18 avtor: Mitja Utroša   [ posodobljeno 2. mar. 2020 05:06 ]

V okoliščinah, kot je pojav nove nalezljive bolezni, je zelo pomembno opolnomočiti prebivalce za samozaščitno ukrepanje, zagotoviti ustrezno podporo pri obvladovanju morebitnih strahov in dvomov in omogočiti dostop do kakovostnih, preverjenih in strokovno utemeljenih informacij.


Učenje umivanja rok
Med najpomembnejše ukrepe sodi pravilno in temeljito umivanje rok. Žal si le malokrat roke umijemo tako, kot je zares treba – če si jih ne umijemo pravilno in temeljito, pa ne zaleže. Gre za veščino, ki se je najbolje naučimo s prakso. Podrobna navodila, kako si je treba pravilno umivati roke, so objavljena na spletnem naslovu https://www.nijz.si/sl/za-preprecevanje-sirjenja-okuzb-poskrbimo-tudi-z-umivanjem-rok. Poleg tega so na spletu objavljena tudi priporočila in pristopi, kako s pravilno higieno rok seznaniti otroke in mladostnike. Dve gradivi sta iz priročnikov za VZ za otroke in mladostnike - strokovne vsebine in delavnice za otroke in vrtcu: https://www.nijz.si/sites/www.nijz.si/files/publikacijedatoteke/program_vz_vrtec_vsebine_2017.pdf - vsebina Osebna higiena na strani 9 https://www.nijz.si/sites/www.nijz.si/files/uploaded/program_vz_vrtec_delavnice_2018.pdf - na strani 8 je opisano v obliki pravljice za otroke Umijmo si roke.


Koristne infoformacije najdemo tudi na spletnih straneh Nacionalenga inštituta za zdravje( naciohttps://www.nijz.si/sl ) .




Plavalni športni dan - 3. in 4. razred

objavljeno: 25. feb. 2020 00:46 avtor: NIka Poljanšek

V petek, na dan pred zimskimi počitnicami, smo se z učenci in učenkami 3. in 4. razreda odpravili na plavalni športni dan v Bioterme Mala Nedelja. Po začetnem preverjanju znanja plavanja smo ponovili vse naloge, ki so po novem potrebne za opravljanje plavalnih športnih značk. Učenci so na ta način tudi osvajali nove plavalne značke - od bronastega, srebrnega in zlatega konjička, nekaj je bilo modrih delfinčkov, ena učenka pa je že uspela osvojiti bronastega delfina in tako prejela potrdilo, da je že plavalka. 

Učenci so zelo pridno sodelovali, bili so aktivni in na koncu dneva nekateri tudi prijetno utrujeni. Tako smo prijetno zaplavali v počitnice.

Dan varne rabe interneta 2020

objavljeno: 11. feb. 2020 11:47 avtor: Mitja Utroša   [ posodobljeno 11. feb. 2020 11:54 ]


Učenci 4. r. smo Dan varne rabe interneta realizirali kot tehniški dan. Seznanili smo se pojmom internet in pomenom varnosti na internetu. Zbrani podatki ankete o uporabi in varnosti uporabe sodobne IKT in varni rabi interneta v vsakdanjem življenju smo spoznali, da smo vsi četrtošolci redni uporabniki interneta v različne namene. Presenetile so nas ugotovitve, da uporabljamo številna družabna omrežja, da nas ima doma le malo omejitve in sprejeta pravila o uporabi interneta. Zanimiva so nam bila raziskovanja zaznavanja čustev v realne svetu in izražanja čustev po družbenih omrežjih. Kaj pomenijo emotkioni v isti povedi, kako se človek počuti, ko ob sporočilu sprejme še nek obrazek čustev? Ob tej dejavnosti je bilo veliko smeha. Ob koncu dneva človek pričakuje, da motivacija pade, a nas so ogledani video posnetki z nasveti in krajšimi filmskimi odlomki čisto prevzeli in nam dali misliti. Dan smo zaključili z mislijo, da bomo pri uporabi interneta vedno bolj odgovorni in z nalogo, da si starši skupaj ogledamo spletno stran safe.si ter da s starši podpišemo Družinska pravila za uporabo interneta. 

Učenci 4.r. z razredničarko Marijo

Fotogalerija



Tehniški dan Računalniško vodena proizvodnja

objavljeno: 10. feb. 2020 09:42 avtor: Mitja Utroša   [ posodobljeno 10. feb. 2020 09:43 ]

OBISK DSŠL

V sredo, 29. 1. 2020 smo učenci 8. razreda obiskali lendavsko srednjo šolo – DSŠL. Tam smo obiskali različne delavnice. Ogledali smo si strojno in ročno delavnico, učilnico za robotiko, računalniško učilnico, kjer smo modelirali, ekonomsko delavnico in nazadnje še kemijsko učilnico. Učenci smo lahko preizkusili stružni stroj, programiranje robota ter modeliranje danega 3D lika. Preizkusili smo se tudi v splošni razgledanosti in sicer s kratkim kvizom na ekonomski delavnici, ter si izdelali dišečo kroglico za kopel. Naučili smo se veliko novih stvari. Bilo je zelo zanimivo, o čemer pričajo tudi fotografije.

Sergej Ščančar in Nejc Sečkar

 

KULTURA V NAŠEM SRCU

objavljeno: 7. feb. 2020 02:35 avtor: Barbara Ščavničar   [ posodobljeno 7. feb. 2020 02:58 ]

V čast našemu kulturnemu prazniku so učenci z učitelji šole izvedli krajši kulturni program. Predstavili so se v recitiranju, plesu in petju. Slavo in čast pesniku Francetu Prešernu so izkazali v vsej svoji odličnosti.  Spomin nanj je ena ključnih prioritet kulture našega naroda in naša šola s prikazanim zagotovo strmi k temu. Bodimo ponosni na njegovo dediščino in počastimo jutrišnji dan ter ga preživimo zares kulturno. Vzemimo si čas za obisk kakšne kulturne ustanove, ki bodo na ta dan odprle svoja vrata. 

Več utrinkov šolske proslave si lahko ogledate v galeriji.

Prijeten kulturni dan.

Področno tekmovanje v lokostrelstvu

objavljeno: 2. feb. 2020 01:51 avtor: NIka Poljanšek

V soboto, 1. 2. 2020, se je 6 učencev odpravilo na daljšo pot v Vavto vas na Dolenjskem. Tam jih je čakalo prvo pravo tekmovanje v lokostrelstvu. Učenci so tekmovanje pričakovali z velikim navdušenjem, pa tudi trema ni manjkala. Naši učenci so bili eni redkih, ki niso včlanjeni v noben lokostrelski klub, temveč vadijo le v šolskem krožku enkrat na teden. Vsi preostali imajo treninge po večkrat na teden. 

Ampak jim je kljub temu prav vsem šestim uspelo doseči normo, ki jih je pripeljala na državno tekmovanje, ki bo 14. 3. 2020 v Postojni. Zato smo lahko na naše lokostrelce izjemno ponosni!

Rezultati - učenci 7. - 9. r, goli lok:
Aleks Bogdan - 4. mesto (201 krogov)
Miha Marič - 5. mesto (194 krogov)
Žiga Dominko - 9. mesto (142 krogov)
Florjan Hozjan - 10. mesto (133 krogov)

Rezultati - učenci 4. - 6. r, goli lok:
Matic Tibaut - 13. mesto (151 krogov)
Teo Bogdan - 15. mesto (134 krogov)


1-10 of 91